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  • ENRICH project: ENhancing the Resilience of Italian healthCare and Hospital facilities. The project aims at enhancing the resilience of Italian healthcare and hospital facilities (HHFs) by improving functional adaptivity and seismic performance of nonstructural components (NCs), also including complex NCs such as networks and medical equipment. The aim will be achieved through four objectives. (1) Knowledge acquisition regarding the resilience of Italian HHFs. (2) Design and validation of technological improvements for NCs and development of innovative systems and prototypes. (3) Definition of technical guidelines and design/maintenance tools. (4) Development and delivery of communication strategies to enhance the resilience of HHFs by raising stakeholders' awareness. The methodology includes HHF inspections, in situ and laboratory experiments, numerical/analytical simulations, statistical-based analysis, design/maintenance tool implementation, and communication strategies. The study will importantly contribute to the research given the significance of the developed technologies, methodologies, findings, and implementation. The research outputs will have high applicability in many areas, and their implementation will have a major social and economic impact on the Italian communities. Coordinatore nazionale: Prof. Ing. Gennaro Magliulo.
  • FIRMITAS: multi-hazard assessment, control and retroFIt of bridges for enhanced Robustness using sMart IndusTriAlized Solutions. Il progetto FIRMITAS mira a sviluppare tecnologie intelligenti per la valutazione multi-hazard e il miglioramento della robustezza di ponti stradali esistenti, aumentandone la sicurezza e la vita utile. La valutazione della robustezza strutturale segue un approccio multi-scala, capace di contemplare sia singoli ponti in cemento armato (normale o precompresso), sia reti di ponti a scala regionale e nazionale. La metodologia contempla molteplici tipologie di eventi potenzialmente dannosi: naturali (terremoti, frane, alluvioni, erosione), antropiche (traffico veicolare, incendi, esplosioni, impatti) e loro concatenazioni (eventi a cascata). Il progetto tiene in dovuta considerazione gli effetti del degrado dei materiali, che spesso condizionano l'effettivo livello di sicurezza e robustezza strutturale dei ponti. La selezione degli interventi di miglioramento della robustezza si basa su valutazioni di rischio, analisi di resilienza delle reti di trasporto e analisi multi-criterio. Si prevede infine una validazione delle soluzioni tecnologiche mediante un'estesa campagna sperimentale e l'analisi di casi studio reali. Coordinatore: Prof. Ing. Fulvio Parisi.